«Якщо ми маємо намір передавати учням істинні і достатні знання, то ми взагалі повинні
намагатися навчатися всього за допомогою особистого спостереження і чуттєвої
наочності»
Я.А. Каменський Сьогодні школа вся і в усьому
змінюється, оновлюється, перебудовується.
Педрада як орган
колективно-колегіального управління орієнтована тепер на зміну старого
педагогічного уявлення й орієнтирів. Саме це є підставою для того, щоб
виробити нові підходи до підготовки і проведення самих педагогічних рад.
Освоєння нових підходів,
безумовно, передбачає і наступність, і подальший розвиток всього передового і
позитивного, що містили в собі традиційні підходи.
Як і в минулі часи, так і
сьогодні, були і є школи, в яких педрада – це не трибуна для об’єднання зусиль
педагогічного колективу на виконання освітянських та інших рішень, не важіль
для авторитарного управління шкільним життям, а орган колективного мислення,
соціально-психологічне явище, що передбачає обмін думками в групі.
Творчо працюючі колективи
району активно впроваджують в свою діяльність нестандартні форми проведення
педагогічних рад. Так в ІІ семестрі було проведено педагогічну раду-конференцію
«Формування педагогічного мислення вчителя» в Олександрівській ЗШ І-ІІІ ст. №3.
У процесі педради було
використано активні форми роботи:
«мозковий штурм», «бліц-інтерв’ю».
Опрацювавши попередньо
літературу з проблеми «Нова освітня філософія: формування педагогічного
мислення вчителя, здійснення творчого підходу до оцінювання і розв’язання
практичних педагогічних завдань», вчителі досить продуктивно провели
обговорення питань:
1. Сутність і завдання
всебічного розвитку особистості.
2. Що означає
діяльнісно-особистісний підхід до розвитку дитини?
3. Образ розвивального і виховуючого
навчання: практика і перспективи в школі.
4. Які основні засади
навчання на діяльнісній основі?
5. Як конструювати сучасний
урок з урахуванням нової системи оцінювання навчальних досягнень?
6. Що робити адміністрації
школи, щоб утримати свій «Титанік - (школу) на плаву, надати йому правильного
курсу?».
Експерти оцінили висунені
вчителями Терещенко В.П., Безсмолою
Т.І., Глушиною Н.Л. пропозиції, ідеї з погляду їх цінності для застосування в
сучасній школі.
Протоколісти Брайко Л.Д.
та Личак В.І. зафіксували ідеї, пропозиції.
Банкіри Лушпай С.П., Бак
Т.А., Литвин А.В. створили банк ідей і пропозицій та підготували їх до рішення
педради.
Засідання педагогічної ради з проблеми «Творча
реалізація педагогічних ідей В.О. Сухомлинського в системі трудового навчання і
виховання, формування готовності до свідомого вибору та оволодіння майбутньою
професією» в Новоосотській загальноосвітній школі відбулось у формі творчої
гри-реклами.
Через незвичайну форму роботи
кожен з вчителів презентував свій досвід: «Формування у дітей молодого
шкільного віку інтересу до сільськогосподарської праці» (Гавриленко Т.С.,
Корольова Л.С., Макуха О.П., Гавриленко О.П.)
Вчителі Лісняк О.М., Єгорова
В.І., Береза А.А. підготували рекламу «Дослідницька робота – органічна складова
трудового виховання».
Реклама у виконанні Дорошко С.В.,
Коваль Т.М., Кузнєцової І.І. довела необхідність потреби у праці – як шляху до
оволодіння майбутньою професією.
Як наслідок, вчителями за
рішенням педради, проведена широка пропагандистка робота: тиждень
профорієнтації, шкільна лінійка «Вибір професії – справа відповідальна»,
виховні бесіди «Професії наших батьків», конкурс творів «Ким я мрію стати».
Створена тематична інформаційна папка «Світ професій», де зібраний банк даних
про навчальні заклади та потребу робочих місць в Кіровоградській області.
Радимо звернути увагу на
перспективний досвід колег. Такі підходи надають нового
характеру, духу педагогічній раді, робить її думаючою. А думаюча педрада, як
колегіальний орган, мислить нестандартно і самостійно, знаходить вихід із,
задавалося б, найбільш безвихідних ситуацій, докопується до самої суті
проблеми, приймає рішення, іноді
нестандартне, іноді ризиковане, але переважно таке, що веде до позитивного
педагогічного результату. Лідія Томеєва – завідуюча районним
методичним кабінетом
|