Одна з найгостріших людських потреб бути захищеним у правовому плані – може бути реалізована завдяки правовій освіті та вихованню громадян.">

Головна Головна
Символіка Символіка
Історія Історія
img Музей
Карта району Карта району
Карта Олександрівки Карта Олександрівки
img Розклад руху поїздів
img Розклад руху автобусів
Школа №1  Школа №1
Школа №3  Школа №3
Бібліотека для дорослих Бібліотека для дорослих
Бібліотека для дітей Бібліотека для дітей
Дошка оголошень Дошка оголошень
Дошка пошани Дошка пошани
Статті  Статті
Олександрівська районна державна адміністрація  Олександірвська РДА
img Форуми
img Радіо (нове|beta)
img Фотоальбом
img Блоги
Дім та дача [5]
Різне [332]
Кіровоградщина [5]
Дошка пошани [7]
Харчування [5]
Інтернет [11]
Освіта [7]
Тварини [2]
Люди [16]
Події [3]
Екологія [1]
Суспільство [29]
Статистика [2]
liex [16]
Строительство [51]
Авто-мото [22]
Бизнес [5]
Орган пробації [8]
Мода [8]
Освіта /

Правова освіта в школі

01.06.2008 о 17:22 0

Одна з найгостріших людських потреб бути захищеним у правовому плані – може бути реалізована завдяки правовій освіті та вихованню громадян.

Основним завдання школи в незалежній Україні є виховання гармонійної, цілісної особистості – громадянина Української держави. Право – основа держави, знання права – порядок у державі.

Правова освіта стає пріоритетом національної стратегії освіти і виховання. Основна місія належить школі, яка має необхідні засоби і методичну базу для втілення в життя відповідних програм.

Варто зазначити, що правова освіта – це не робота одного року, це система, яка розрахована на кілька років для широкого кола учнів і дає результат у повсякденній роботі школи, позашкільній її діяльності.

Право виховна робота в школі базується на нормативній базі, яку складають: Загальна декларація прав людини, Декларація прав дитини, Конвенція ООН про права дитини, Конституція України, Закон України «Про освіту», «Про загальну середню освіти», «Державна національна програма «Освіта». Україна ХХІ століття», «Національна програма «Діти України», відповідні укази Президента України, регіональні програми в галузі правової освіти та виховання.

Всі ці документи узгоджуються з державними документами про реформування сучасної освіти в Україні: Концепцією 12-річної загальної середньої освіти, Концепцією розвитку загальної середньої освіти, Концепцією громадського виховання, Концепцією розвитку загальної середньої освіти, Національного доктриною розвитку освіти в Україні ХХІ століття.

Вирішення завдань право виховної діяльності в загальноосвітньої школи району здійснюється за основними напрямками:

- правове виховання;

- пізнавальна діяльність;

- громадське виховання;

- формування здорового способу життя;

- виховання в сім’ї;

- педагогічна просвіта батьків;

- взаємодія з громадськими організаціями.

Теоретичною базою правової освіти є курс «Основи правознавства» у 9-х класах загальноосвітніх шкіл. Викладачі права на уроках прагнуть створити атмосферу демократичну, взаєморозуміння, виховують правосвідомість і законослухняність.

Завдання вчителя –допомогти осягнути навчальний матеріал, сформувати в учнів основи правових знань, а головне – навчити отримувати необхідну інформацію. Робота з документами – це 50% усієї роботи на уроках.

Особливу роль відіграють шкільні інформаційно-методичні куточки з права, де завжди є найновіші законодавчі акти та список основної та довідкової літератури. Певна робота з цього питання проводиться і шкільними бібліотекарями: спеціальні правові біологічні каталоги допомагають швидко учням знайти необхідну інформацію, постійно діє виставка новинок правової літератури.

Однак тільки на уроках правознавства, якими б продуктивними вони не були, повноцінно формувати основи громадської свідомості, законослухняності неможливо. Тільки поєднуючи різні методи і форми роботи, можна піднести правову освіту на чільне місце серед виховної роботи в школі, а це розробка і реалізація сильних учнівських проектів; інтерактивні форми роботи: дискусії, рольові та ділові ігри, тренінги; робота учнівського самоврядування..

В багатьох закладах освіти в позаурочний час організовано роботу клубу «Ти і закон». Клуби стали добрим джерелом правових знань, основним організатором усіх право виховних заходів. Через них у школах проводяться зустрічі з правознавцями, суддями, нотаріусами, адвокатами тощо.

Особливу увагу приділяємо активізації методичної роботи, методичного супроводу для професійного зростання педагогічних кадрів, підвищення їх кваліфікації. Основна її мета – забезпечення умов систематичної колективної й індивідуальної діяльності працівників.

Вважаємо, що методична робота буде успішною, якщо теоретичні знання, одержані для її організації, будуть поєднуватися:

- з особистісно орієнтовано побудованою методичною роботою;

- з моделлю соціальної дії.

Саме тому необхідно, на нашу думку, кожному вчителю не тільки вивчити сутність і технології захисту дітей, а й зробити їх складовою своєї професійно-педагогічної культури.

Реалізація завдань методичної роботи щодо право виховної роботи з неповнолітніми здійснюється в різноманітних, організаційних формах: колективних, групових, індивідуальних.

Зокрема, протягом 2007-2008 н.р. було проведено:

- засідання РМО класних керівників на теми: «Превентивне виховання. Правоосвітницька робота серед учнів», «Робота класного керівника з кризовими сім’ями»;

- підготовлено методичні рекомендації для класних керівників та заступників директорів з виховної роботи по правовому вихованню «Особливості превентивного виховання в сучасній школі»;

- на допомогу заступникам директорів із виховної роботи розроблено примірний план роботи ради по профілактиці правопорушень, зразки ведення шкільної документації внутрішкільного обліку дітей, схильних до правопорушень, внутрішкільного обліку сімей, які не займаються вихованням своїх дітей;

- розроблена орієнтована тематика бесід з превентивного виховання для молодшого, середнього та старшого шкільного віку;

- розроблені анкети для батьків: «Ми і наші діти», «Взаєморозуміння батьків і дітей»;

- анкети для дітей «Молодь і протиправна поведінка»;

- карта для вивчення підлітка, схильного до правопорушень;

- вироблено Примірне Положення про шкільну раду по профілактиці правопорушень серед учнів;

- Зразки наказів по ЗНЗ «Про роботу по попередженню правопорушень серед учнів», «Про створення ради по профілактиці правопорушень серед учнів школи».

Значну роль в попереджені правопорушень, формуванні правових знань відігріє психологічна служба району, яка протягом навчального року провела наступну роботу:

- робота клубу «Психологічний комфорт»

- проведено психологічний моніторинг (анкетування) щодо дотримання прав учнів, стану жорстокого поводження з ними в школі, сім’ї;

- діагностика стану родинно-сімейного виховання (виявлення конфліктних ситуацій в сім’ї);

- проведено зустрічі з адвокатом щодо правових питань підлітків (Олександрівська ЗШ І-ІІІ ст. №2);

- проведено моніторинг рівня знань учнів з питань протидії торгівлі дітьми (в Олександрівських №1, №2, №3, Бірківській, Голиківській, Михайлівській, Несватківській, Красносілківській. Красносільській, Підлісненській ЗШ І-ІІІ ступенів);

- організовано та проведено відео лекторій «Торгівля людьми» для учнів 9-11 класів району;

- проведено ряд психологічних тренінгів за Програмою «Рівний-рівному» по модулю «Законодавство, яке тебе захищає» та «Права підлітків на охорону здоров’я» (Підлісненська, Олександрівські №1, №2, Несватківська, Бірківська ЗШ І-ІІІ ступенів);

- створено куточки правових знань «Феміда», де зазначено телефон довіри районної психологічної служби;

- виступи на засіданні постійно діючих семінарів заступників директорів з виховної роботи, голів шкільних методичних об’єднань класних керівників на тему: «Попередження насильства в сім’ї»;

- на нараді директорів шкіл проведено аналіз з проблеми«Жорстоке та агресивне поводження серед учнів району»;

- активно ведеться профілактична психологічна робота з питань щодо захисту прав неповнолітніх. «Право дитини» в Олександрівських №1, №2, Підлісненській, Бірківській, Голиківській, Івангородській ЗШ І-ІІІ ст.

Окремим питанням слід розглядати роботу з батьками, - батьківські університети – це організаційна форма просвітницької роботи, яка розрахована на проведення лекцій та практичних занять – пропаганда правових знань серед населення, надання батькам допомоги і знань щодо належного виховання дітей, сприяння поглибленню зв’язків між школою і сім’єю. Тут батьки не лише можуть прослухати лекції, а й одержати педагогічну чи юридичну консультацію, обмінятися думками.


Федір Шаповал – начальник відділу освіти

Олександрівської районної державної адміністрації


Знайшов в тексті помилку? Будь-ласка виділи її та натисни Ctrl+Enter
Додав: grantand (01.06.2008) | Автор: Федір Шаповал
Переглядів: 14212 | Рейтинг: 4.4/5 |
Всього комментів: 0
Упс...здається ти не зареєстрований або забув війти під своїм логіном, а у нас комментувати та додавати інші матеріали можуть лише зареєстровані або залогінені юзери.

Якщо в тебе немає аккаунта на сайті, рекомендую авторизуватися за допомогою соц. мереж
Вверх
© Інтернет-портал "Олександрівка.ІНФО". Олександрівка Кіровоградської області.
При використанні будь-якого матеріалу посилання на сайт обов'язкове
Адмінстрація не несе відповідальність за зміст статтей/новин а тим більше за комментарі до них.

Сайт створено в 2007 році. Всі права на сайт та матеріали що розміщуються на ньому належать українському народові.

Без ГМО.
Використовуються технології uCoz
» Обмін посиланнями
» Реклама на сайті
» Зворотній зв`язок

» Гостьова книга

Ми в соц. мережах: