Створення
умов для профілізації
Згідно районної програми
профільного навчання, прийнятої восьмою сесією п’ятого скликання від 10 липня
2007 року №120. у 2007-2008 році в 9 школах району було проведено моніторинг
щодо наявності можливостей відкриття класів з поглибленим навчанням. Вивчення
засвідчило наявність відповідного кадрового забезпечення в цих школах за
профілями, які плануються.
Своєрідним поштовхом для початку
такої роботи став семінар заступників директорів з навчально-виховної роботи,
який відбувся у листопаді 2007 року на базі Михайлівської роботи з проблеми «Організація профільного навчання в
старшій школі. Методичний аспект.» та
опорний матеріал до семінару, який включає в себе всю нормативну базу з даного
питання.
Відстеження певних ділянок
показали, що значну роботу в переорієнтації методичної роботи згідно вимог
провели заступники директорів Лушпай Світлана Петрівна (Олександрівська ЗШ І-ІІІ ст. №3), Максименко
Галина Миколаївна (Єлизаветградківська
ЗШ І-ІІІ ст.), Жижкун Антоніна Миколаївна
(Івангородська ЗШ І-ІІІ ст.), Колісник Валентина Миколаївна (Підлісненська ЗШ І-ІІІ ст.), Тарасевич
Марина Іванівна (Бірківська ЗШ І-ІІІ ст.), Прасол Людмила Олександрівна
(Олександрівська ЗШ І-ІІІ ст. №1) . Тут система методичної роботи націлена на
удосконалення розвивального аспекту уроків, робота на заняттях шкільних
методичних об’єднань будується з урахуванням відпрацювання навичок діяльнісної
навчальної взаємодії учителя та учнів, розвитку пізнавальних особистісних
можливостей учнів. Широко пропагуються діяльнісні за переважаючими методами
навчання, діалогічні за формою організації роботи.
В названих школах глибоко
вивчаються та апробуються активні форми роботи, інтерактивне навчання. Є досить
вдалі спроби організації роботи учнів над різними джерелами інформації в ході
уроку, застосування комп’ютерної техніки
Чи не найважливіше місце в
підготовці школи до профілізації займає глибока діагностика щодо нахилів
школярів.
Проведена профорієнтаційна
дослідницька робота психологічними службами серед одинацятикласників шкіл
райцентру, Михайлівської та Івангородської шкіл в нинішньому році показала
наступну картину:
Кількість респондентів: 163 особи
У формуванні профільних інтересів
школярів відіграють роль значна кількість чинників: від природних задатків і до
здатності вчителя підтримати чи розкрити їх на уроці. Наскільки в кожній мірі
використовуються ці чинники вчителями в навчально-виховному процесі?
Моніторинг проводився в ряді
шкіл. Порівняльні результати двох з них варто навести з тієї причини, що вони
наштовхують педагогів на певні роздуми, спонукають до дії.
Отже, для реалізації Програми
впровадження профільного навчання в районі необхідно провести більш глибшу,
ефективнішу підготовчу роботу як з учителями так і з учнями та їх батьками.
Джерело: Відділ освіти |